ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

سازمان مدیریت استان تامین منابع مالی ساخت قطار شهری مشهد را پیگیری می‌کند | فعالیت کارگاه‌های مترو از آبان سرعت می‌گیرد

  • کد خبر: ۱۸۸۹۶۴
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
  • ۲
سازمان مدیریت استان تامین منابع مالی ساخت قطار شهری مشهد را پیگیری می‌کند | فعالیت کارگاه‌های مترو از آبان سرعت می‌گیرد

به گزارش شهرآرانیوز ساخت خطوط مترویی در مشهد علاوه بر اینکه یکی از کلان پروژه‌های شهرداری مشهد محسوب می‌شود و مدیریت شهری به صورت سالیانه بخش درخورتوجهی از منابع مالی خود را صرف ساخت آن می‌کند، جزو پروژه‌های ملی هم به‌شمار می‌آید و دولت نیز دغدغه ساخت آن را دارد؛ البته منابع مالی شهرداری به تنهایی جوابگوی ساخت متروی مشهد نیست، از همین رو در سنوات مختلف مصوباتی را دولت برای کمک به تأمین مالی این پروژه داشته که البته در برخی مواقع این کمک‌ها فقط روی کاغذ بوده و عملی نشده است. در همین راستا مدیران شهری مشهد همیشه در حال پیگیری برای تحقق این مصوبات هستند و در کنار مدیران شهری، مدیران استانی نیز پیگیری‌های خود را برای این پروژه در دستور کار دارند.

در همین راستا روز گذشته سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی به همراه حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با حضور در کارگاه‌های مختلف ساخت خطوط مترویی مشهد در جریان آخرین وضعیت ساخت این پروژه بزرگ شهری و البته مشکلات مالی آن قرار گرفت و اعلام کرد که موضوع تأمین مالی پروژه متروی مشهد به عنوان یکی از اولویت‌های استان از طریق نهاد‌های استانی نیز در دست پیگیری است.

متروی مشهد یکی از پروژه‌های حیاتی استان

سیدجمال الدین حسینی در گفتگو با شهرآرا درباره بازدید روز گذشته اش از مراحل ساخت متروی مشهد گفت: دیروز با حضور در کارگاه‌های ساخت مترو، آخرین وضعیت ساخت این پروژه بزرگ را بررسی کردیم. به طور قطع پروژه قطارشهری مشهد یکی از کلیدی‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه‌های استان و شهر مشهد محسوب می‌شود.

وی یکی از مشکلات مهم پیش روی پروژه ساخت متروی مشهد را منابع مالی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه مجموعه مدیریت شهری در این پروژه فعال است تا بتواند ساخت خطوط ریلی در این شهر را هر چه زودتر تکمیل و تمام کند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: عملیات ساخت ایستگاه سلامت مربوط به خط ۲ قطارشهری مشهد یکی از اولویت‌های امسال شهرداری است و ظاهرا ۲۵۰ میلیارد تومان هم برای ساخت این ایستگاه در بودجه شهر آمده است، اما شهرداری شاید نتواند به صورت کامل تخصیص ساخت این ایستگاه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در استان نمی‌توان کمکی برای ساخت پروژه ملی متروی مشهد داشت، تصریح کرد: البته ما برای تأمین مالی این پروژه در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم منابع و اعتباراتی برای این پروژه و به ویژه خط ۳ قطارشهری داشته باشیم.

سرعت گرفتن فعالیت کارگاه‌های ساخت مترو از آبان ماه

حسینی ادامه داد: در این بازدید خوشبختانه شاهد بودیم که پیشرفت کار پروژه مطابق با هزینه کرد مالی انجام شده است؛ هر چند کارگاه‌ها به صورت کامل فعال نبودند و برای سرعت گیری فعالیت کارگاه ها، نیاز به منابع مالی است؛ اما با اعلام مدیران شهری، از آبان و با تزریق منابع شهری به این پروژه، عملیات ساخت در کارگاه‌های مختلف سرعت خواهد گرفت.

هماهنگی مدیریت استان و شهر برای تأمین منابع مالی مترو

وی در ادامه تأکید کرد: برای تأمین منابع مالی این کلان پروژه شهری مشهد، نیاز است که مجموعه استان و شهرداری همت لازم را برای تأمین منابع مالی از سطح کشوری داشته باشند. با توجه به اینکه موضوع مترو یکی از پروژه‌های زیرساختی است و خیلی نمی‌توان الگوی اقتصادی برای آن تعریف کرد، تأمین مالی از مجموعه کلان کشوری برای این پروژه کار سختی است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه برای ساخت شش کیلومتر ابتدایی خط ۳ از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) با سه ایستگاه، منابع ۶ هزار میلیاردتومانی نیاز است که تأمین این منابع به طور قطع کار سختی خواهد بود، گفت: البته راه‌هایی وجود دارد که بتوان از مسیر‌های مختلف برای این پروژه تأمین مالی داشت. به عنوان نمونه با افزایش هزینه تردد خودرو‌های شخصی در شهر و صرف منابع حاصل از این اقدام برای ساخت مترو، می‌توان کمک‌هایی به این پروژه داشت.

وی تأکید کرد: مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خود را مکلف و موظف می‌داند که برای تأمین منابع مالی برای پروژه ملی متروی مشهد و دیگر پروژه‌های ملی استان اقدامات و پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

حسینی افزود: اکنون اولویت دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و پروژه متروی مشهد هم یکی از این اولویت‌ها ست که البته مصوبه سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی را هم دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در ادامه تلاش‌های مدیریت شهری مشهد را برای پیگیری موضوعات مربوط به تأمین منابع پروژه متروی مشهد و ساخت آن را تحسین برانگیز دانست و گفت: خوشبختانه موضوع مترو در مشهد از سوی شهرداری، موضوعی رها شده نیست و با توجه به ابعاد و بزرگی این پروژه، تا به اینجا هم که شهرداری پیش رفته‌است، همتی بزرگ محسوب می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد و شرکت قطارشهری در تلاش هستند تا پروژه متروی مشهد هر چه زودتر به مرحله‌ای برسد که زائران و مجاوران بارگاه رضوی از آن بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
سلام چرا ریل های خط دو مترو طبرسی شمالی اینقدر لرزه و صدا میده ساکنین انتهای خط آرامش و خواب ندارند بیزار از مترو شدن ساختمان های نزدیک به ایستگاه هميشه رو ویبره وسر صدا هستند لطفا رسیدگی فرمایید
منتقد سبز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
0
0
درود بر کارمندان و کارگران مشهدی عزیز که هم مالیات از حقوق، مالیات بر ارزش افزوده خرید کالا و خدمات ونیز عوارض شهرداری به عناوین مختلف پرداخت می‌کنند، اما باز هم شهرداری مشهد برای هزینه ها لنگ میزند. شهرداری اینهمه نیروی رسمی و قراردادی برای چه؟ مگر قرار به کوچک کردن دولت نبود. چرا عواقب سوء مدیریت مدیران کیلویی دولت و شهرداری و ... را ملت باید پرداخت کنند؟! بروید ببینید کارکنان شهرداری لندن و سایر پایتخت های کشورهای توسعه یافته چند نفرند. التماس تفکر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->